Saturday, October 8, 2011

kembali pulang

jika kau datang
dengan muka riang
menutur kata sayang
hati selamanya senang

andai kau datang
dengan muka garang
bersendikan kata dendam
hati langsung tak tenteram

luahkan apa yang terbuku
apa sebab kenapa begitu
jangan dilindung dengan nista
kelak ada yang akan merana

24 comments:

Tukang Karut said...

tingginya kata2... aku nak komen pun terpaksa berfikir bahasa yang patut dipakai...

penjajah minda said...

tk: mana ada tinggi bro.aku guna bahasa pasar je.hehe

delarocha said...

luah saja..biar tenang.

Itu Aku said...

habaq je
biar semua jelas lg nyata..:)

Waqheh said...

bahasa pasar ok la ramai orang guna...

dill said...

jika kau datang
dengan senyum memanjang
sambil tersenyum riang
bikin hati gundah jadi tenang ^^

dill.

Anis izyan Abd Rahman said...

biarkan diluah saja kata yg tidak nista , sekurang kurangnya Dia reda

Nurarnida Sabrina said...

aku lbih suka berdiam.biar dia paham sndri.

Juno said...

andai dia tak datang?

ILA HonEyBuNNy said...

luah ja agar tenang sedikit hati ini...hehehe...;-)

Nadia said...

terus terang terpaling susah nak dibuat tapi terpaling manis kan kita rasa kalau dah buat HAHA

Cik Cekodok said...

aku datang bawak cekodok dengan senyuman riang.
aku tahu kau pasti senang.
kahkah!

penjajah minda said...

delarocha: betul2

itu aku: habaq je la kan?

waqheh: nanti nak try bahasa rumah lak hehe

dill: wah cikgu bermadah.hehe

anis: kalau tak reda camne?

penjajah minda said...

nurarnida: kalau dia tak boleh paham?

juno: andai tak datang, takkan jadi cmnie.

cik bunny: betul3

nadia: yang tue aku setuju.tapi tak semua manis

cik cekodok: kau cam tawu2 je aku lapa.bak semua! hehe

ghost writer said...

kekasih yang dulu mengilang ker?

Qaseh dalia adelia said...

kadang- kadang org tertentu saja boleh mendengar luahan yg dah lama tersimpan

ORLANDO AHMAD said...

takot muka garang

lieynanilaz said...

andai berterus terang takut terasa tapi kalau berdiam diri...diri sendiri plak yg sakit..hoho..

Monster Globalisasi said...

biasanya kalau riang, dapat elaun bulanan atau dapat apa2 ganjaran.. ataupon puas hati dengan pasangan..

tapi.. kalau datang dengan muka garang mungkin datang bulan..

penjajah minda said...

ghost: tengok tajuk.

qaseh: betul.

orlando: garang la best.hehe

lieyna: tue pon betul.

monster: yang tue aku setuju.sangat! haha

monologtinism said...

jangan pendam. nanti jiwa pun kelam

penjajah minda said...

monolog: betui sangat.

teha said...

so , luah kan jee laa.. hehe

penjajah minda said...

teha: jom luah.eh jom lak.hehe