Tuesday, December 20, 2011

yang remeh temeh

apa yang kau lihat, dengar, rasa
tak semuanya boleh dipercaya
guna setiap pancaindera yang ada
baru tahu apa maksud dan makna

hari ini kita bergelak sakan
hingga terlupakan rakan kawan
yang berhempas pulas berperangan
dengan masalah jiwa yang tertekan

mahu aku tekankan
semua yang aku titipkan
tak semuanya berkaitan
cuma menyelami persekitaran
dengan sedikit perasaan
yang dianugerah tuhan

hidup ini singkat, kan?
jangan ditambah penyesalan.

*bonus,bonus,bonus..yeay!

22 comments:

dill said...

yang penting kite tau batas agama~

dill.

Afiq Ah said...

tahniah.

lieynanilaz said...

aku terkesima tapi paling suka part yg tulisan kecik...hehe.

Adra Muira said...

Terima kasih tak lupa pada teman yang sedang berperangan ini
*senyum sampai telinga*

Waqheh said...

seribu satu penyesalan..hang pandai bab ni...

Pok Amai-Amai said...

Aku suka bab bonus kat bawah....

Asrul "iLham" Sany said...

keseimbangan itu penting bagi gua :D

xynophillious said...

kadang2 aku nak juga kenal erti penyesalan

pisau belati said...

Pembunuh Tanpa Bayang :


hidup untuk di hadap.

Tukang Karut said...

Bonus???

Belanja la! Reeki harus dikongsi bersama!!!!

Republic said...

faham sangat bab bonus ...keh3

3no gr33ny said...

reda saja dengan acuan Tuhan...

Kc Kasedah said...

untung lah dapat bonus.


bukankah dlm dunia ni penuh dgn kepuraan.

what do ya expect haaa? :)

delarocha said...

sedang menghargai hidup

monologtinism said...

Bonus? meh la sikit. k malam nanti bank in. aku tunggu k. haha

Daddylicious said...

bonus tu rasanya faham....hehe

ILA HonEyBuNNy said...

tiada gunanya nak menyesal..ehheh

oooo sakan no..bonus3..lanja2 makan..ahhahha

chemay said...

bonus tuh best.
:)

c'axoera said...

anak gajah cari kutu
cari kutu smbil makan nangka
bila dah jadi macam tu
baru kan padan dengan muka

hahahaa

http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/spontaneous-jalanan.html

teha said...

bonus ? blanje ! hehe :)

fadh leyanie said...

bergelak sakan dapat bonus..

a.samad jaafar said...

benar.. hidup ini singkat.. sgt singkat..