Saturday, December 24, 2011

wherever i may roam

setiap kali cuti, rutin siang aku memerap dalam rumah.bangun tidur lepak tambah nyawa sebatang dua sambil layan tv.agak lapar aku turun bawah cari makanan.selalunya maggi tomyam jadi pilihan.petang sikit baru aku capai tuala masuk ke kamar mandi.itupun kalau nak keluar malamnya.

waktu aku baru selesai menjamah maggi kegemaran, sebelum sempat tangan mencapai kotak helang merah putih, handphone aku berbunyi.agak lama handphone aku nie sunyi dari deringan panggilan masuk.dengan kadar segera aku menjawab panggilan tersebut tanpa memandang sedikit pun ke arah skrin handphone(bajet dah expert).

"hello."
*diam
"hello??"
*masih diam

aku jadi musykil lalu aku memandang skrin handphone.aku senyum sendiri sambil menepuk dahi.aku tekan butang open.tertera mesej dari doli.katanya nak datang rumah aku.nie lagi pelik.sejak bila budak doli nie tahu bersopan dengan aku? yang lagi peliknya, bila pulak doli ada nombor handphone aku? seingat aku, tak pernah aku bagi walaupun ada beberapa kali dia mintak.dari mesejnya semacam ada masalah yang tak tertanggung oleh budak bawah umur sepertinya.aku balas ringkas."ok"


bersambung...

21 comments:

Fatimah Ali said...

doli jiran hg?

april said...

haha ok part msj disangka call tu kelakar..

hurm.megi tomyam..
slurrrrpp

mega senja said...

maggi tu...aku addict!

si ngokngek said...

takcukup 5 tahun,botaklah hang..

cepat kemas rumah,doli nk datang..haha

hani said...

suruh doli bawak makanan behasiat sikit.mane nak gemuk ni...

a.samad jaafar said...

aku tunggu sambungannya... errr..doli tu bawah umur ye... musti comey hihihi..

monologtinism said...

anak dara orang tu. hang bebaikk skiitt

Tukang Karut said...

hello? sihat tak?

Afiq Ah said...

kau rindu berkasih agaknya.

Waqheh said...

buat cereta panjang ni pun nak sambung2 ke...

delarocha said...

hang bagilah nasihat apa yg patut kat doli tu nanti

HEROICzero said...

oh doli~ masih ada ya? aku menunggu sambungan nya . =)

Asrul "iLham" Sany said...

doly parton???

ILA HonEyBuNNy said...

hahhahaha...

doli mari neh...lekkekekeke

محمد رازيق said...

haha. aku juga addict maggi bro, nak-nak perisa kari.

Itu Aku said...

hye doli...
meggi tomyam tambah telur mata 1 :)
aku tgu sambungan...

lieynanilaz said...

cepat update..nak tau kisah doli...:)

dill said...

awak..nak no tpon.

*kenyit2 mata

dill.

Nurul Iman Rosman said...

hello, hello.
ade orang tak? :D

wahida said...

terus rasa nak pekena megi tomyam ptg kang...adoi la...

Aween Md Zahir said...

to be continued..
after Nightline,,kahkah