Wednesday, December 7, 2011

gemuruh

pucuk di cita ulam mendatang
di makan dengan nasi kerabu
dulunya bujang terang tang tang
sekarang dah kawin senyum tersipu

sudah dapat ganding bertuah
tanduk tidak berguna lagi
akad sudah bersanding pun sudah
sibuk pulak kehabisan nutrisi

kalau roboh kota tinggi
papan jawa hamba bawak
dah puas keluar nutrisi
bila pulak nak dapat anak?

ubi dicicah kelapa parut
nie je la yang aku nak mengarut

*weh bro, kat bali ada limau bali tak? hehe

26 comments:

c'axoera said...

pucuk di cita ulam mendatang
di makan dengan nasi kerabu
dulu bujang sekarang pun bujang
kehulu-kehilir boleh pergi merambu

Jalan2 rumah ke kuala kubu
itu sajer merapu aku dipagi rabu

heheh

dill said...

ewah awak..pantun keluarga lak..hihi

dill.

Fyqa said...

pehh. kena betol !

haha

ghost writer said...

sama lah macam kat USA,cuba tanya kalau ada nasi goreng USA kat sana.haha

Ckdk said...

kota tinggi tu kampung aku.

LAici KAng Ais said...

ingatkan lagu faizal tahir

Mutiara Bernilai said...

haha,,

tanya sama anjing, dia ade hotdog x?

:P

konde said...

hihihi bolehlah nih pantun

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM100, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

ezreen said...

nice.

Fara said...

Aik? Adakah sudah selamat ke jinjang pelamin?

Ok, komen pun mengarut.

Juliet_iRa~" said...

amboi sambil mengarut pon blh berpantun yea..hee

Tukang Karut said...

hahahahaha... ok... ini memang mengarut!

delarocha said...

nutrisi? ahaksss

ILA HonEyBuNNy said...

neh dah boleh mengarut macam tukang karoot dah neh,,optsss..ehhehe

lieynanilaz said...

pandai ko mengarut dalam pantun..haha.

Waqheh said...

hang pandai sunggut mengarut camni. tapi ok gak...haha

a.samad jaafar said...

nutrisi..?? nasib aku tak paham ape-ape...

betty said...

yg ini mnghiburkan aku..ye sangat! ;)
aku masih lagi tersenyum dan aku baca ulang dan ulang . hhhahahaah

pisau belati said...

giliran kau bila pula?
biar aku titipkan pula pantun buat kau juga.

pisau belati said...

p/s : Pembunuh Tanpa Bayang

teha said...

kalu ade ade jual limau bali ke x , pergi laa bali.. baru tau.. hehe

Nurarnida Sabrina said...

aku lapaq nasi kerabu

ORLANDO AHMAD said...

ewah ewah

intan.maisarah said...

bestnya jika dapat kawin

eyqa amin said...

bole tahan jgak dye nie berpntun :p

reen afny said...

gemuruh - faizal tahir