Friday, August 5, 2011

kian

kala itu hati meronta-ronta
jiwa bergelodak bermacam rasa
rindu itu tak mampu dinafi lagi
terbayang wajah setiap ahli family

sepertinya begitu lama tak bersua
masa, kerja, ekonomi seakan cemburu
ditambah dengan kekurangan anggota
membuat hati semakin rindu pilu

maafkan anakmu yang buta
pentingkan kerja dari segala

sementelah punya waktu
pulanglah menatap wajah ibu
jenguk-jenguk tubuh abah
biar hilang semua resah


hati, tolong kuat
tolong nekad

24 comments:

sang mantan, said...

selamat perjalanan.

penjajah minda said...

aminn

dill said...

hati2 ye

dill.

blog-tips-kurus said...

salam.
1st time sini.. kamu perokok tegar?

*saye pon nak blk kampung jap lagi. selamat pergi & balik.. :-)

pisau belati said...

Pembunuh Tanpa Bayang :

take care.....

Syaza Shaker said...

Alhamdullillah aku sudah selamat berada di rumah.Moga kau selamat juga!

p/s : Aku tak pernah sombong laaaaaaaaaaaaa.Terasa ni :/

Si-Ratu-Salah-Taip said...

cuti ler lelama sket ghaye nnt.... =)

haikalblank said...

menunggu masa kembali. hehe

~Cahaya Hati~ said...

ketemulah selagi masih punya waktu~

monologtinism said...

baaalik kampung~
selamat pulang.


ibu abah kamu pasti sangat seronok.

intan.maisarah said...

:)

kamu masih boleh berhubung dengan mereka melalui telefon bukan?


jaga diri ya

Nadia said...

life need sacrifice. hati tua takkan pernah lupa anak yg jauh dimata masih tetap patri dijiwa :P

Nurarnida Sabrina said...

aku blik. mak aku dh buhsan tgk muka aku.dh muak. berdosakah aku cuti lama? haha

penjajah minda said...

dill: kau kena pesan kat driver bus hehe

tips kurus: yup saya perokok tegar.eh balik kampung tue hati2

pembunuh tanpa bayang: mana hilang? lama tul tak nampak.tanx

syaza: haha saja nak bakar line.hehe kau apa cer? lama tak menjengah.

penjajah minda said...

cik ratu: janga cakap sal cuti raya.sedih

haikal: teruskan menunggu hehe

cik hati: aku sudah pulang.=)

monolog: sudah semestinya.hehe anak-anak buah paling hepi.

sara: bercakap dalam telefon dengan depan mata lain la sara.tapi puas hati sebab dah jumpe.hehe

penjajah minda said...

nadia: kau benar =)

nurarnida: tak salah kau cuti lama2.yang salah kau asyik membongkang macam ular sawa.hahaha jangan marah =)

si para para said...

kembali lah sebelum mereka kembali..

penjajah minda said...

para-para: kau benar

intan.maisarah said...

yeay dah jumpa akhirnya..
boleh senyum ke dahi

penjajah minda said...

sara: kalau sara senyum mungkin sampai ke dahi hehe

Syaza Shaker said...
This comment has been removed by the author.
Syaza Shaker said...

Ala macam biasa, kejap naik kejap turun.Ha baru adventurous! Haha kau sudah selamat sampai?

Eh kita sambung di chatbox kau ya ;)

kosakosong said...

sudah kembali? baguslah!

penjajah minda said...

syaza: kau jangan turun tak naik2 dah la.aku sudah sampai tapi semalam bercuti lagi.hehe

kosakosong: aku macam nak kenal la kau nie.hehe