Tuesday, August 16, 2011

kau yang satu

dalam menapak mencari kehidupan
terleka sejenak melihat keindahan
hinggakan terlupa tujuan sebenar
dalam gelap meraba sinar

jika aku punya sesaat
izinkan aku beribadat
menjalankan kewajipan
yang telah lama aku tinggalkan

jika aku punya seminit
mahu aku mendaki bukit
berkhalwat dalam gua
seperti rasul mu jua

jika aku punya sehari
mahu aku menyanyi
irama tentang kebesaran
yang sering aku abaikan

jika..jika..jika..

tuhan
berikan aku kesempatan
membawa kaki ke jalan kebenaran
mencari sinar kemaafan
menjunjung erti keikhlasan
mendakap cahaya keinsafan
mengecap nikmat keimanan
bukan sekadar kemewahan
tidak semua tentang kesenangan
yang ku mahu hanya kerahmatan
agar hidupku dalam keberkatan

18 comments:

intan.maisarah said...

dan memohon agar Tuhan
mendengar luahan
isi hati :)

Q said...

semua manusia hanya tahu minta JIKA.
termasuk aku.
sama sama lah menambah amal untukNya.

dill said...

jalan kebenaran terbentang luas. terpulang kpd kita bagaiman mahu merentangi.

alam milik Tuhan.

dill.

Nurarnida Sabrina said...

kesempatan sentiasa di beri. dah tertutup kesempatan itu apabila kau dah dijemput menemuiNya

monologtinism said...

berikan kami kesempatan
berikan kami kekuatan

Tuhan, aku mohon
keredhaan

L said...

ak memohon keredhaanMU ..

jom berdoa?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/doakan-untuk-keburukan-saudara-seislam.html

Anonymous said...

mohon padamu tuhan.

dekatkan aku padaMu, sedang kau sentiasa dekat padaku..

penjajah minda said...

sara: dah lama aku doa.tapi rasa2nya dah terlepas

cekodok: tambah amal ea bukan tambah lauk sotong besar tapak tangan hehe

dill: cikgu nie selalu benar.

nurarnida: moga2 sempat untuk kita semua.

penjajah minda said...

monolog: aminn.

L: aku pun

macy: kita yang menjauh kan?

HEROICzero said...

dan sekarang kita ada masa kan .


=)

penjajah minda said...

heroic: =)

intan.maisarah said...

jangan pernah putus asa meminta tau.

penjajah minda said...

sara: never say never hehe

JawahirAbdullah said...

niceeee one. beautifully written.

but penjajah minda, mungkin ada hati yang tersakiti oleh kita. jadi layaknya untuk memohon maaf kepada tuhan, harus terlebih dahulu memohon maaf pada tuan empunya badan yang disakiti. kerana redha tuhan juga terletak pada redha orng di sekeliling kita.

habluminallah
habliminannas

insyaAllah.

#i'velearnedthelesson.
#bercakapberdasarkansecebispengalaman

penjajah minda said...

bebel: kau benar.secebis pengalaman tue yang buat kita kuat dan tak alpa dengan dugaanNya

JawahirAbdullah said...

insyaAllah,
semoga kau berada dalam rahmatNya.
selamat mengejar keberkatan ramadhan.
=)

~Kenanga Suchi~ said...

kita mohon dengan kuat hati.
Tuhan pasti beri bukan.
Tuhan sayang kita.
yakin.

penjajah minda said...

bebel: moga-moga.terima kasih

kenanga: tuhan memang sayang kita.kita je belum tentu sayang tuhan.=)