Friday, June 3, 2011

tangis darah

malam itu aku balik kerja seperti biasa.masuk je rumah harum semerbak bau najis kura-kura menusuk lubang hidung.banyak pulak anak-anak aku nie berak.dengan malasnya aku pun cuci rumah diorang.selamat la kecik lagi.aku buka baju dengan seluar lalu aku gantungkan pada belakang pintu.orang bujang.macam nie la gayanya.aku ambik sebatang rokok lalau kepitkan pada bibir.baru je nak nyalakan rokok, pintu rumah aku diketuk.dengan muka yang agak tak puas hati, aku buka pintu.oh doli rupanya.

aku: kau nak pe doli? aku penat la.
doli: releks la bang.lepak la dulu.baru bujang.

seperti biasa, tanpa disuruh doli terus menuju ke ruang tamu aku.duduk je terus ditekan punat televisyen.di arahkan remote control pada televisyen lalu menekan butang 101.aku hanya perhati tingkah laku doli.suka hati dia je buat macam rumah sendiri.aku bergerak ke doli dan duduk sebelah dia dengan hanya memakai boxer.sebabkan dah selalu sangat dia melepak kat rumah aku, jadinya aku dah hilang segan.

doli: bro, bro pernah main tak?
aku: main pe?
doli: main la.laki pompuan.
aku: perlu ke aku jawab soalan kau tue?
doli: suka hati bro la nak jawab ke tak.tapi doli dah.
aku: ha? kau pernah main?
doli: a'ah.dengan mamat dalam gambar yang bro tengok aritu.tapi sekarang dah putus.
aku: bangangnya kau nie.dah tue kau tak rasa apa-apa ke?
doli: entah.biasa je.walaupun masa mula-mula tue sakit, tapi best.
aku: adoi.lain aku tanya lain kau jawab.(sambil menepuk dahi)

aku diam.terfikir sejenak.budak zaman sekarang memang macam nie ke? langsung hilang rasa malu.terang-terangan mengaku sudah tiada dara.boleh bangga pulak tue.kalau lelaki aku tak kesah sangat.sebab budak laki nie memang kurang sikit ke-ma-lu-an .

aku: kau tahu tak? orang dulu kalau buat jahat simpan ketat-ketat.
doli: apa? ketat?

aku bangun sambil habiskan sisa rokok lalu padamkan dalam estray.aku tinggalkan doli dengan kebingungan terus menuju bilik.sambil aku berpesan "nanti kau nak gerak, tutup tv dengan kipas.pintu aku tue tutup slow-slow.jangan macam hari tue." aku pun baring terus terlelap.seketika kemudian.BAMM!! kurang akal betul budak doli nie.

4 comments:

Cik Cekodok said...

merdeka lah sangat kita ni.
hidup terjajah dengan benda benda soSIAL

Nurarnida Sabrina said...

doli rasa dia di syurga yang di dalam neraka

dill said...

tak tahu lah apa hendak jadi dengan dunia sekarang ni.

serius, tak tahu.

dill.

penjajah minda said...

budak sekarang makin ramai yang berani
buat jahat konon boleh up-kan diri
bila nasihat langsung tak ambik peduli
dia tak tahu ke bila-bila masa je boleh mati?