Tuesday, November 8, 2011

merisik khabar

bila disebut janji
haruslah ditepati
bukannya berganti-ganti
dengan janji janji lagi

bila dijanji itu ini
telinga mendengar naik lali
namun masih tidak sedar diri
janji itu ini tinggal janji

lembu dipegang pada tali
manusia dipegang pada janji
tapi ternyata manusia selalu lupa
setiap kejadian dengan kehendakNya

macam mana pun kau janji
bila tuhan tak restui
duduk dan fikir jawapan
ada sesuatu yang tuhan aturkan

18 comments:

Waqheh said...

tuhan lebih mengerti setiap apa yg terjadi...

Tukang Karut said...

janji rock... hoho...

monologtinism said...

apa kabar orang kampung
bilakah dapat berjumpa
kirim-kirimlah berita~
janganla senyap sahaja~

maCy said...

janji tapi tuhan tak restu tak sama dengan janji tapi langsung tak ada usaha..

dill said...

usah berjanji jika tak mampu nak tepati

dill.

Nurarnida Sabrina said...

aku selalu mungkir janji. selalu

delarocha said...

janji itu mainan mulut.

Nadia said...

dia selalu ingatkan nadia begini, bilamana nadia nak buat janji - sy pegang janji awk. awk tahu kan apa balasan org yg mungkir janji.

huhu

ILA HonEyBuNNy said...

jangan berjanji andai tak tetapi...hehe..

kadang2 manusia neh mmg btol2 pgg pada janji kan,..ehheh

lieynanilaz said...

memang mudah berjanji tapi nak tunaikan tu??

Fara said...

Cool!

Mudah berjanji.
Seksa nak tepati.

Mutiara Bernilai said...

janji.
mutiara insan yang selalu terluka dgn janji,,hu~

blog-tips-kurus said...

ingatkan lagu yg arwah Sudir nyanyi tu.. ;)

~Kenanga Suchi~ said...

berjanji itu terlalu mudah, semudah lafaznya.
mahu tunaikan janji, maha payahnya, sepayah pengorbanan diri.

jadi jangan pernah bermain janji~


=)

tQa_elRic said...

sebab tu JGN PERNAH MUDAH BERJANJI.

IZNIE MEI said...

yang menabur janji itu manusia
yang menjadi mangsa janji juga
MANUSIA

Pondok Usang said...

Allahyarham Sudirman.. Alfatihah..

wawa chanduri said...

susah berjanji dengan sesama manusia,janji tgl janji.sbb tu ramai org pilih untuk berjanji dgn syaitan dan membuat perjanjian dengannya.