Saturday, September 17, 2011

tiada lagi

kitaran roda selalunya akan berbalik kepada asal.dari mana ianya mula berputar dan disitu juga ia akan berhenti.dan seterusnya ia akan membuat kitaran lagi.berulang-ulang.sehingga roda itu haus dimamah jalan.sehingga rosak gandar.sehingga ia tak mampu lagi membuat putaran.

hidup tak banyak bezanya.berani cuba.takut diam.mengenali seseorang mengambil masa yang cukup singkat.cukup cepat.tetapi nak mengekalkan itu cukup susah.cukup payah.orang yang kita lama kenal dulu, sekarang bukan lagi.manusia itu berubah.benar.manusia itu cepat berubah.mengikut peredaran juga persekitaran.

takdir tak bersalah dalam hal nie.setiap pertemuan mesti diakhiri perpisahan.samada perpisahan itu bersifat sementara atau berkekalan.belajar untuk tidak cuba bergantung kepada orang lain.melakukan semuanya sendiri.kerana ada ketikanya kita akan menghadapi satu masa dimana tiada siapa yang peduli.tiada siapa yang berkongsi.

*jika kau baca nie, harap kau tabah.teruskan hidup kau dengan keriangan.jangan pernah sesekali toleh ke belakang.aku doakan kebahagian kau.=)

4 comments:

dill said...

ya. setiap pertemuan pasti ada perpisahan. cuma cara perpisahan itu membezakan setiap situasinya.

tabah!

dill.

penjajah minda said...

dill: aku tak suka perpisahan.hmm

~Kenanga Suchi~ said...

ya
manusia terlalu mudah berubah
aku juga
dia dan mereka
yg termampu dilakukan
hanya teruskan langkah
tanpa kerap menoleh

penjajah minda said...

cik hati: kau benar.manusia memang berubah